Munblåsta glaskulor med stämningsfulla motiv
Handgraverade munblåsta glaskulor - vackraste fönsterdekorationer

Bildgalleri
- bladmotiv
- blommotiv
- djurmotiv
- enkla och skira
- familjemotiv
- tomtemotiv
- vintermotiv
- vår och påsk
- ängelmotiv
- övriga motiv
- personliga motiv
Tillval
Gästbok
Index
Mina andra hemsidor

Priser

Alla priser är i svenska kronor och inkluderar moms.
Om du t.ex. betalar 500 Kr för en glaskula,
då är momsen 100 Kr, resterande belopp täcker för
glaskostnad (120 Kr) , utrustning och all förbrukningsmaterial, allt från diamantstift till blästersand, dessutom emballage, trycksaker, och andra kostnader som el, telefon, värme, webbhotell mm, samt förutom själva arbetet tid för fakturering, administration, packning, expedition.
Återstående belopp är företagets resultat och beskattas.

Eventuell presentkartong, presentförpackning samt
handgjorda hälsningskort är tillval och kostar lite extra.

Fraktkostnad

Fraktkostnad tillkommer varje paket enligt postens normer, om inget annat anges. Jag brukar skicka glaskulorna som skrymmande brev med Posten, med fraktkostnad enligt deras aktuella prislista.

Betalningssätt och leveranssätt

Du kan betala i förväg (på mailfaktura) eller när du hämtar ut varan, då Pf avgift med 70 Kr tillkommer. Endast kreditprövat företag faktureras med 20 dagars kredit. Jag köper in glaskulorna jag ska arbeta på, och mitt arbete tar längre tid innan jag kan leverera, det berättigar mitt önskemål med kortare kredittid.
Leverans

Jag skickar din beställning i överenskommen tid. Beställningarna kommer in vanligtvis ojämt och jag vet aldrig hur mycket jobb jag får göra veckan därpå t.ex. Därför är det bra om du är ute i god tid. Mindre arbeten kan man beställa med relativt kort leveranstid, medan större arbeten vill jag ha mer tid på mig för att kunna reservera behövlig arbetstid. Om du betalar i förväg , skickar jag paketet kort efter att pengarna är synliga på mitt konto. Om du valde att betala då du hämtar ut din beställning, ange önskad leveranstid eftersom utlämningsställena förvarar försändelser endast 2 veckor.

Ångerrätt/öppet köp

Du har ångerrätt/öppet köp i 10 arbetsdagar på beställningar utan personlig anknytning (t.ex namngravyr) , men du får stå för returfrakten. Varans pris får du tillbaka så fort jag fick tillbaka glaskulan oskadad i originalemballage.

Ohämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket som innehåller befintligt glas och jag får tillbaka det, måste jag ändå fakturera för mina utlagda pengar för frakt.

Om du beställde glas med personlig anknytning som blir osäljbar för mig efter retur, då måste jag debitera hela beloppet (glas, arbetskostnad, frakt, returfrakt och postförskottsbelopp, inklusive lagenlig ränta och påminnelseavgift på 50 Kr). Därefter följer rutinmässiga åtgärder, dvs ärendet skickas till Inkasso.

Reklamation

Skulle du mot all förmodan bli missnöjd med mitt arbete, gäller naturligtvis reklamationsrätt, men du måste ha goda skäl.

Motiven är handritade och handgraverade, och oftast
blir det inte två exakt likadana, men lika fina.

Glaskulorna är handblåsta,
det innebär att någon liten bubbla eller annat skönhetsfel kan förekomma.

Skador under leverans

Jag paketerar med vana för ömtåligt gods, det vill säga att du kan räkna med skadefri leverans. Det kan däremot uppstå extrema förhållanden, då inte detta räcker, exempelvis om postbilen krockar eller liknande, men chansen till detta är minimal. Om du valde oförsäkrad brevsändning, kan varken Posten eller jag ersätta varan,därför är det alltid din risk att välja brevsändning. Jag brukar dock vara snäll och lämna 50 % olycksrabatt om du hör av dig den dagen du fick varan.
För att undvika missbruk av detta brukar jag begära ett foto av transportskadan.
Skador som uppkommer senare kan jag självklart inte ta ansvar för.
Din säkerhet

Vid speciella personliga motiv (t.ex. djurgravyr) brukar jag skicka bild på färdig gravyr innan jag skickar paketet. Du har då möjlighet till viss justering. Det brukar inte behövas men jag vill att du ska känna dig trygg. På det sättet utesluter vi möjligheten till missnöje.

Eftersom jag gör allt arbete från inköp till packning ensam, har du kontakt med en enda person från början till slut. Vad du än har för frågor eller önskemål, får du rakt besked direkt av mig.

Jag är mån om hela processen och kan vara stolt över alla mina nöjda kunder.

Övrigt

Läs/skriv gärna i min gästbok och titta gärna på mina andra sidor.

Jag utnyttjar aldrig kundernas uppgifter i reklamsyfte.

Jag hoppas att du blir så nöjd med varorna så du återkommer ändå
och du är självklart alltid välkommen.


upp